Posted on

Že ko smo delali načrte za naš dopust v Slovaški sem videla, da je pa na Poljskem tudi eno čudovito jezero, ki se imenuje Morsko oko.takoj sem pogledala na Google maps kje se sploh nahaja in, če ga lahko obiščemo iz kampa v Slovaški. Ko sem videla, da vožnja do tja ni dolga sem takoj dala to v plan, da pa moramo en dan iti tudi sem. No lahko rečem tudi, da nisem raziskala marsičesa, na primer da morate parkirati in iti kar nekaj kilometrov do jezera in, da pa je jezero v nacionalnem parku kjer psi niso dovoljeni. Ampak več o tem pa v nadaljevanju.

morsko oko

Nekaj splošnih informacij o jezeru

Morsko oko je čudovito jezero na poljski strani Tater. Nahaja se v nacionalnem parku Tatre. Jezero si zasluži vaš obisk ne samo zaradi njegove lepote in velikosti, ampak tudi zaradi tega ker jezero obdajajo res prelepe gore. Razgledi pri jezeru vam bodo vzeli dih, prepričajte se sami o tem. Gore, ki obdajajo jezero so višje od 2000 metrov nadmorske višine, jezero se pa nahaja na nadmorski višini 1395 metrov. Še en zanimivi podatek je pa, da je jezero globoko 50,8 metrov in s tem velja za četrto najglobje jezero na Poljskem.

KAKO DO JEZERA?

Najlažje je, da v Google maps kar napišete Morsko oko. Je pa tako, da se ne boste pripeljali do jezera, ampak se boste do njega kar morali sprehoditi. Parkirišče je tik pred vstopom v nacionalni park, ampak poleti, ko je res gneča pa imajo parkirišče narejeno tudi nekje en kilometer pred vstopom v park. Mi smo zato morali prehoditi ta kilometer več oziroma midva z bratom. Smo pa za parkirišče plačali 30 zlotov, kar znaša nekje 7 EUR. Zjutraj smo prišli kar pozno, nekje ob deveti uri in že takrat je tam bilo veliko ljudi. Če hočete prihraniti ta kilometer hoje, vam priporočam, da pridete res zgodaj.

No do vstopa v nacionalni park smo vsi šli skupaj in šele tam ugotovili, da pa je vstop s psom prepovedan. Odločili smo se, da greva midva z bratom do jezera Morsko oko, ati in mama pa bosta z psmi počakala. Vstop v park je pa drugače potrebno plačati. Vstopnina znaša 6 zlotov, kar je približno 1,40 EUR. Takoj po vstopu vas čakajo kočije. Lahko se pa preprosto odločite da greste peš do jezera. Odločitev je vaša, midva sva se odločila za pešačenje, saj so nama rekli da je nekje dve uri hoje.

Nama se je na koncu zavleklo na več kot dve uri. Pot je vodila po asfaltni cesti, ljudi pa je bilo res veliko, no pa saj sva to pričakovala če je pa bilo na parkirišču toliko avtomobilov. Včasih je bilo narejenih tudi nekaj bližnjic, ki sva jih midva z veseljem izkoristila.

Nama se je pot vlekla in vlekla. Bolj sva gledala na Google maps koliko približno je še do jezera, bolj je pot postajala daljša. Na poti sva še poslikala Mickiewicza Wodospad.

morsko oko

Prav tako je na poti veliko stranišč, ampak ko vidiš tisto gnečo pred stranišči te kar mine in sva zato midva kar nadaljevala vse do jezera. Vedno bolj sva se približevala, vedno večja gneča je bila.

Pri jezeru:

Ko sva prišla do jezera pa so naju pričakali čudoviti razgledi in pa veliko ljudi vse okoli jezera. Prav tako je pri jezeru tudi koča, kjer lahko kaj popijete ali pojeste. Naj pa še povem, da vas kočije ne pripeljejo točno do jezera, ampak je njihova postaja nekje 30 minut pred jezerom, te pol ure pač morate iti peš.

Okoli jezera Morsko oko se lahko sprehodite ali pa vašo pot tudi nadaljujete na kakšen vrh. Kakorkoli se pa odločite pa vas samo jezero ne bo razočaralo. Midva sva našla prostor zase, da sva si lahko malo namočila noge in da sva si odpočila. Prav tako sva naredila nekaj slik.

morsko oko

Potem sva se odpravila še naredit nekaj slik pod kočo, ampak tukaj je res toliko ljudi, da ne pričakujte zdaj slike na kateri boste samo vi (nama se je s sliko posrečilo).

So pa tukaj najlepši pogledi na vse tiste vrhove in zato se bi tukaj slikali vsi, kar je seveda za pričakovati. Midva sva se nato odpravila kar nazaj. Če se je že do jezera vleklo, je se pot nazaj še bolj. In ne samo to, ampak so naju tudi od vsega asfalta začele pečti in boleti noge. Pot nazaj je trajala nekje pol ure ali celo eno uro več. Večkrat sva si odpočila, kot pa ko sva šla do jezera. Midva sva si na pot nesla samo vodo in rezervna oblačila, zato je pa vrnitev k avtu res bila pravo olajšanje, da sva se lahko tudi najedla.

Morsko oko vam seveda priporočam, da obiščete. Poglejte si to čudovito jezero in uživajte v razgledih.

2 Replies to “MORSKO OKO”

1. Živijo!
    Ko sem brskala za info “Morsko oko”, sem naletela na vajin blog. Malo sem ga preletela…BRAVO za takol uštno in preprosto pisanje ter posledično tudi branje!
    Imam vprašanje, ki se navezuje na jezero….ali se da/sme namesto pešačenja po tistem asfaltu tudi z biciklom predelat to razdaljo in kako je z vzponom od parkirišča do jezera?
    Hvala in le tako naprej, Karmen.

1. Pozdravljeni,
      najprej hvala za vaš komentar in tako lepe besede. Žal morate pot prehoditi peš ali je pa potem možnost vožnje s kočijo. Kolesa niso dovoljena.

Višinska razlika med parkiriščem in pa jezerom Morsko oko je pa nekje 100 metrov. Ni zdaj tistih velikih vzpon. Takrat so šli po tej poti tudi starejši ljudje in tudi otroci. Včasih lahko izberete tudi kakšno bližnjico, da ne greste potem celo pot po asfaltu, ker vas na koncu lahko res pečejo podplati, kot so naju. Je pa pot prijetna in na koncu se vse izplača, ko pred sabo zagledate jezero in vse razglede. Če še bom kdaj v teh krajih, grem zagotovo še do Morskega oka.