Posted on

To ne bo tisti tipičen blog, kaj si ogledati v samem Istanbulu, kot ga po navadi napišem za mesta. Sem se odločila, da vam tukaj predstavim Istanbul v 4-h dneh. Sami smo si za ogled mesta vzeli 4 dni in naj že na začetku povem, da je to čisto premalo, da bi raziskali celotno mesto. Je pa Istanbul zagotovo mesto, ki je kljub drugačnosti prečudovito in bo vsem nam ostalo v prečudovitem spominu. Ni tipično Evropsko mesto, kjer imate stari del mesta, kjer je največ znamenitosti. Mesto je popolnoma drugačno in kljub drugačnosti in vsemu kaosu ima takšen čar, ki te kar povleče vase. Zato naj kar povem, da se še v mesto kdaj vrnem.

istanbul
Veliko je hoje v hrib po Istanbulu

Ogled Istanbula se izplača načrtovati, da ne skačete iz enega dela mesta na drugega in tako samo za brez veze porabljate čas. Tako smo naredili tudi sami. Sama sem prebrala malo blogov, si pogledala in naredila srčke po Google zemljevidu in tako naredila en načrt, ki ga delim tudi z vami. Bi pa lahko kar rekla, minimalno 4 dni Istanbula, če imate čas.

Zakaj smo odšli v Istanbul?

Vsi ljubitelji Turških serij, vidite, da so le te po navadi snemane v Istanbulu. Dolgo smo si ga želeli obiskati, ampak nekako nam nikakor ni šlo. Smo imeli načrt, da bi 2 po 2 odšli tja (2 po 2, ker imamo doma kužka in ne varstva za njiju), pa se je leta 2020 začela korona. Takrat so ti načrti kar padli v vodo in potem sploh nihče ni pomislil na to.

Mama je še samo enkrat omenila, da bi odšli tja z avtom, pa sem jo imela za noro. No, leta 2021, pa je še enkrat omenila idejo, da bi odšli v Turčijo. Začela sem malo razmišljati in ideja se mi je zdela boljša in boljša. Zraven Istanbula, ki sem ga zelo hotela videti, bi tako spoznala še druge dele Turčije (tudi Kapadokijo in Pamukkale, ki sta bila na mojem bucket listu). In tako so se začeli delati plani, kjer je Istanbul bil tudi vključen.

Vedeli smo, da je Istanbul ogromen. Sami smo road trip po Turčiji začeli in končali v Istanbulu. Najprej smo ostali 3 noči (cele 3 dneve za znamenitosti) in potem, ko smo zaključili z road tripom, smo ostali še 2 noči v Istanbulu (cel 1 dan in pol za ogled znamenitosti).

Pogled na azijsko stran Istanbula

Kako se premikati po mestu?

Tako bom rekla, odvisno kje ste nastanjeni. Soseska Sultanahmet je zagotovo dobra izbira za prenočišča. Tako lahko veliko obhodite peš, vsaj tiste glavne znamenitosti. Drugače pa imajo super urejen javni prevoz. Kupite si Istanbulkart, ki vas stane 70TL in gor naložite poljubno število denarja. Vožnja stane 15TL, kartico pa lahko uporablja kar do 5 oseb naenkrat. Cene javnega prevoza so iz septembra 2023. Na kateri tramvaj ali bus pa morate iti, pa poglejte na Google zemljevid. V Istanbulkart so vključeni tudi trajekti. Res imajo lepo urejeno in se vam izplača uporabljati metro.

Če boste kdaj v Istanbulu s kužkom pa še informacija za vas. Na metroju so dovoljeni majhni kužki, sami smo jih mogli dati v nahrbtnik in sta se lahko vozila zraven nas. Pride posebej blog tudi kako je s kužki po Turčiji, tako da kakšna informacija več tudi tam.

ISTANBUL V 4-H dneh po naše

1. Dan

Bili smo nastanjeni takoj zraven soseske Sultanahmet (natančno v soseski Kumpaki), v AirBnB nastanitvi. Za dan, ko smo prišli v Istanbul smo se najprej odločili, da gremo do Modre mošeje. Le ta se notri obnavlja, tako da smo kar odšli do Haghie Sophie. Še prej pa obisk grobnice Sultan Ahmeta, ki se nahaja zraven Haghie Sophie. Grobnica je notri zares lepo poslikana in vredna vstopa. Ženske morate imeti pokrita ramena, ohlapne hlače ali krilo pod koleni in pokrite lase. Je pa v Istanbulu najboljše ruto za lase dobro vedno imeti zraven. Tako ali tako jo potrebujete za vse mošeje.

Grobnica v notranjosti

Sledil je ogled notranjosti Haghie Sophie. Mošeja, ki je včasih bila cerkev, danes spet služi kot mošeja. Notranjost je zlato okrašena, je pa gneča pred mošejo res velika. Tukaj tudi moški pazite, ker vas lahko obrnejo. Imejte daljše hlače, ki segajo pod kolena. Haghia Sophia je bila zgrajena leta 537, minerete so dodali komaj v 15. oz. 16. stoletju.

Haghia Sophia

Počasi smo postajali lačni. Podali smo se proti Egipčanskemu bazarju (bazar začimb) in sproti nekje na ulici našli tudi ugodno restavracijo. Jedli smo v Kosk Kebap Durum Evi, kjer vam strežejo okusno hrano in lastnika sta izredno prijazna. Imajo tudi Instagram stran, najdete jih pod @kosk.kebap.

Ko smo se najedli smo pa odšli po ulicah proti prej omenjenem bazarju. Teh Istanbulskih ulic se ne naveličaš. Vsaka je drugačna od druge. Pot nas je vodila tudi mimo veliko enih trgovin in restavracij. Ampak še preden smo odšli na bazar, pa do Galata mostu, kjer smo se sprehodili ob morju in si od daleč ogledali Galata tower.

Bazar začimb je priljubljena točka med turisti. Zato pa tudi pričakujete zares napihnjene cene začimb. Ampak diši pa božansko. Prodajajo vse od začimb za hrano, do čajev in tudi nekaj nakita in oblačil se najde. Prav tako pa prodajajo Lokum. No, sami smo se ujeli v to turistično past in za dva kosa Lokuma plačali 11€ (še zdaj ga imamo doma in ga še nismo odprli in pojedli). A en tak hiter nasvet? Nič ne pokušajte, ker vas potem hitro ujamejo, da še potem kaj pri njih kupite (naša izkušnja). Kakorkoli že, pa le pojdite na bazar začimb.

istanbul

Podali smo se nazaj do Galata mostu in pa tamkajšnjih klopc ob morju. Ponujali so nam turo po Bosporju. Ker smo imeli še veliko časa, smo rekli, da  zakaj pa ne. 10€ za osebo, za eno uro vožnje po Bosporju. Tura nas je odpeljala do prvega mostu, ki loči Evropo in Azijo. Res prelepa tura, ampak spet naj povem, da se da dobiti ugodnejše ture po Bosporju. Isti čas vožnje, le za 69 TL (3,77€). Te, kamor smo odšli sami, so spet lahko rečem ˝turistična past˝.

Tura je bila odlična in čas je bil, da gremo počasi nazaj do našega apartmaja. Podali smo se kar ob obali, opazovali Azijsko stran Istanbula in Bosporsko ožino. Polni vtisov smo prišli do apartmaja in se potem zvečer podali še samo na večerjo v bližnjo gostilno (ista gostilna kot smo jedli zajtrk 2. dan).

Da pot ob obali ni bila dolgočasna, pa so za to poskrbeli delfini

2. Dan

Dobro jutro Istanbul. Po internetu in po socialnih omrežjih, ter seveda v serijah, smo videli kakšni obilni so Turški zajtrki. Včeraj smo si ogledali nekaj možnosti, kjer ga bi lahko pojedli in izbrali najbolj ugodno. Vedeli smo, da če rečemo zajtrk za 4, da bo preveč. Zato smo izbrali kar za dve osebi in je bilo za nas 4 še preveč. Jedli smo v Little Haghia Sophia Pizza Kebab house (restavracije ni na zemljevidu- koordinate pa so 41.004335, 28.971515).

istanbul

Po zajtrku smo pa odšli do tramvaj postaje Sultanahmet in se s tramvajem T1 odpeljali do Karakoy Istasyonu. Od tukaj pa potem peš do Galata stolpa. Ta stolp je tudi zelo obiskan in poznan. Do nekje 11. ure se izplača iti in ni gneče ter vrste za vstopnice in za vstop na stolp. Je pa stolp odprt od 9.00 in do 22.00. Vstopnina znaša 130 TL. Do vrha stolpa se lahko zapeljete z dvigalom in dol greste po stopnicah. Tako smo sami naredili in je bila odlična odločitev. Dokler smo si stolp ogledali po 2 in 2 se je že počasi začela nabirati gruča ljudi.

Sami smo se potem po drugih ulicah podali do Galata mostu. Prej smo se čez njega peljali s tramvajem, zdaj smo odšli prek kar peš. Tukaj lahko opazujete ribiče, ki lovijo ribe.

Na drugi strani smo pa si privoščili ribji sendvič, ki ga poskusite tudi vi, ko boste v Istanbulu. Podali smo se do Suleyman mošeje, ki tudi velja za eno lepših v Istanbulu. Mošeja je čudovita notri in zunaj. Za ogled smo si vzeli nekaj časa in se potem podali v ulice z trgovinami.

istanbul

Sami na Grand bazar nismo odšli. Vedeli smo, da je tam vse dražje, zato smo se sprehajali samo v okolici le tega, kjer pa je vse občutno ceneje. Prodajajo od nakita, oblačil in še marsičesa drugega. Tukaj smo se pa kar zadržali.

Ko smo postali lačni, smo pa počasi odšli nekaj pojest. Tokrat smo jedli v družinski restavraciji Durum yiyelim. Okusna hrana, ugodne cene in pa prijazni lastniki. Prav tako pa je restavracija prav lepa in lepo je videti kako sta otroka pomagala staršem s strežbo, pripravo hrane in pa vsemi ostalimi opravili.

Počasi smo odšli nazaj do apartmaja. Med odkrivanjem novih Istanbulskih ulic, smo zavili še v Gulhane park, ki je pa poznan še posebej spomladi, ko tukaj cvetijo tulipani. Smo pa videli tudi lepe zelene papige, ki tukaj svobodno letajo. Prav tako je pa park super, ko je v mestu vroče, da se tukaj vsaj malo usedete v senco in uživate pod drevesi. Zvečer smo si privoščili večerjo, turška hrana je zares okusna. Mesta, kjer smo jedli večerjo ne vem.

3. dan

Po zajtrku, tokrat smo si ga privoščili v restavraciji Blue bottle Istanbul, smo odšli do avtobusne postaje Catladikapi. S avtobusom številka BN1 smo odšli do zadnje postaje Eminonu Misir Carsisi. Tukaj smo potem prestopili na avtobus številka 99 do postaje Balat. Kot lahko predvidevate je sledilo raziskovanje pisanega Balata.

Lokacija za zajtrk

Balat je ena izmed starejših sosesk Istanbula. Znano je pa tudi po barvah. Barvite ulice, kjer se le izgubite in raziskujte. Veliko je za videti, najbolj so zagotovo znane pisane stopnice, ki jih lahko vidite na sliki spodaj. Balat je tudi bolj kot ne revno okolje. Otroci se igrajo na ulicah, ljudje se družijo in so kljub revščini veseli, imajo iskrice v očeh in na licu imajo nasmešek. Zelo so bili veseli, ko smo jim podelili bonbone, takega veselja in kako so se zahvaljevali še nisem videla. Prav te je v srcu nekaj stisnilo, znajo cenit neko malenkost, ki jim je dana.

Jedli smo v restavraciji Karakoy kahvesi balat. Priporočam, saj imajo okusno hrano in tudi ugodne cene.

istanbul

Potem smo odšli z avtobusom nazaj, tokrat s številko avtobusa 99A. izstopili smo na postaji Karakoy, saj smo se malo sprehodili po soseski Karakoy in posedeli od vodi. Potem pa odšli z tramvajem T1 nazaj do Sultanahmeta. Do apartmaja smo odšli po drugih ulicah, da smo raziskovali še tiste ulice, ki jih še nismo in tako smo zaključili dan.

4. Dan

To je tisti dan, ko smo prišli v Istanbul še za dve noči (na začetku sem povedala, da smo v Istanbulu bili dvakrat, skozi naš road trip po Turčiji). Mi smo tukaj spali v soseski Ayapasa, blizu Taksim trga. Zato bodo vsi javni prevozi, ki bodo omenjeni, peljali od tukaj ali od tukaj okoliških postaj. Iz Sultanahmeta (če boste tam in bi si ogledali vse to), pa je najboljše, da res pogledate kar na zemljevid, kjer je javni prevoz lepo označen.

Ta dan nismo začeli z zajtrkom, temveč smo odšli najprej do palače Dolmabahce. Ampak je le ta bila zaprta, ker je ravno takrat bil praznik.

Azijska stran

Vseeno pa sem videla po slikah, da se palačo zagotovo izplača obiskati. Ni nas pa to ustavilo in smo odšli do pristanišča Besiktas, kjer smo se vcrkali na trajekt. Tukaj lahko uporabite Istanbulkart. Odšli smo do postaje Uskudar, ki se nahaja na Azijski strani.

Tukaj sem se sama dobila z dolgoletno prijateljico iz Turčije, ki živi v Istanbulu. Razkazala nam je nekaj azijske strani. Popeljali smo se do soseske Kuzguncuk, kjer je po njenih besedah snemanih veliko serij.

Hoteli smo iti tudi v palačo Beylerbeyi, ki pa je spet bila zaprta zaradi praznika (kakšna nesreča). Oboje smo šli z avtobusom (številk ne vem, ker je nas vodila moja prijateljica in številk na avtobusu sploh nisem videla). Takrat je bil tudi javni prevoz brezplačen, ko so imeli praznik, tako da zakaj ga ne bi tisti dan izkoristili na polno.

istanbul

Kakorkoli že smo potem z avtobusom odšli nazaj do Uskudarja in se po pešpoti ob obali podali do Grand Selimiye mosque. Noben ni bil pravilno oblečen, tako da niti vstopiti nismo mogli. Nič zato, pa drugič. Prijateljica nas je potem pospremila do bližnje avtobusne postaje, kjer smo morali na avtobusu gledati samo, da piše Kadikoy. Vi lahko še potem dalje raziskujete Kadikoy ali pa greste nazaj na evropsko stran, kot smo naredili mi. Tam smo se podali na trajekt do postaje Kabatas.

Isti dan pojdite še na Taksim trg (podnevi ali zvečer), kjer je tisti znani rdeči tramvaj in pa ulica, ki je dejavna tudi ponoči. Veliko je trgovin in še več ljudi. Ulica je dolga kar 1 kilometer.

Prigode, ko smo odšli z busom do Ortakoya

Zvečer, še preden se zvečeri, smo pa odšli do Ortakoya. No, tukaj pa se je malo zapletlo, ampak ne v negativnem smislu. Že ko smo prišli na avtobusno postajo Kabatas, sem seveda gledala kateri avtobusi vozijo do Ortakoya. Kar nekaj jih je bilo, ki direkt vozijo tja. Gledamo in čakamo, pa se nobena številka, ki se bi mogla ne prikaže. Vsi avtobusi so vozili so Besiktasa. Ja nič rečem, potem pa gremo do tja in potem presedemo na drugega, ker smo čakali kar 30 min že na avtobus in čakanje več ni imelo smisla.

Tam smo pa potem gledali samo, da na avtobusu piše Bebek. Na avtobusu gneča, na cesti je bilo pa še samo huje. Avtobus, ki bi mogel do Ortakoya priti nekje v 15 minutah, je imel še kakšno zamudo. Stopili smo eno postajo prej dol (oziroma to sploh ni bila uradna postaja, ker je voznik kar spuščal ljudi dol vsepovsod) in peš odšli do Ortakoya in tamkajšnje mošeje. Na avtobusu smo bili 45 minut. Ampak to je tisti kaos o katerem sem pisala prej. V 17 milijonskem mestu drugače sploh ne more biti na cesti.

istanbul

Na Ortakoyu smo se sprehajali, poslikali vse in počakali, da zasveti še most. Celi čas smo se spraševali zakaj takšna gneča, no na koncu smo ugotovili. Vsi so čakali, da most zasveti, saj veste tisti most, ki ga vidimo osvetljenega v serijah.

Podali smo se nazaj. Na avtobusih smo gledali, da piše Kabatas. Žan je raje odšel s skirco, s atijem pa sva po 30 minutah na avtobusu tudi prispela nazaj. Do Kabatasa vozi tudi tramvaj T1 iz okrožja Sultanahmet, če boste imeli namestitev tam.Mama pa nam je zbolela in s kužki počivala v apartmaju, rekla je, da je že komaj dopoldan hodila po azijski strani (to je tudi razlog, zakaj smo tako hitro zapustili azijsko stran in si nismo ogledali še Kadikoya).

Tukaj naj še dam par besed o trajektih. Trajekt do Azije vozi tudi iz postaje Eminonu, ki je najbližja Sultanahmetu. Če boste bivali samo tam, se na trajekt podajte kar tam. Tam vozi trajekt do postaj Uskudar in Kadikoy, ki sta na azijski strani.

Še ena slika iz trajekta

KJE SPATI?

Sami smo spali na dveh različnih koncih. V bližini Taksima (prenočišca ni več na Airbnb) je veliko nočnega življenja, s tem, da je pa Sultanahmet (spali smo v New season house, rezervirali preko Airbnb-ja) bolj tradicionalno in ni toliko nočnega življenja. Oboje je pa dobra izhodiščna točka za raziskovanje Istanbula. Sami se pa odločite, če vam je bolj pomembno nočno življenje ali ne. Na obeh straneh je veliko restavracij in tudi možnosti prenočišč. Cene so različne. Booking ali Airbnb sta super za iskanje prenočišč.

Prenočišče v bližini Sultanahmeta

Istanbul je z svojimi 17 milijoni prebivalci tudi največje mesto v Turčiji. Kaotičen in tako poseben Istanbul se bo zagotovo tudi vam vpisal v en lep spomin. Zagotovo bi se še kdaj vrnila, saj je ostalo še veliko neraziskanega. S svojimi ulicami vas povleče vase in vas pusti brez besed. Raziskujte ulice mesta in se zgubite po njih. Tako boste Istanbul najbolj spoznali. To je samo kako smo si mi ogledali Istanbul v 4-h dneh. Sami si lahko naredite drugačen plan. Spodaj pa še nekaj slik iz mesta.

istanbul
Teh lepotičk pa je po ulicah polno. Imejte kakšne brikete vedno zraven