Posted on

Letos pa je na vrsti malo daljši road trip in to kar po Turčiji. Moram reči da je Turčija bila že dolgoletna želja, no da smo natančni vsaj Istanbul. Zakaj se sprašujete? Vsak od nas je vsaj enkrat zasledil kakšno Turško serijo, no mi jo kar radi pogledamo in nas je Turčija totalno obsedla. Spet so se načrti začeli delati že lani, po lanskem road tripu po Romuniji. Čeprav je bila na sporedu tudi korona in vsi njeni ukrepi, smo si celo leto pravili: “mi bomo to izpeljali kljub vsemu”, in res smo.

turčija
Krog po Turčiji, ki smo ga naredili

STATISTIKA

Turčija

PRENOČIŠČA- 450,01€

HRANA+PIJAČA-777,4€

BENCIN-905€

TRGOVINA (kruh, mleko, drobnarije,…)-142,09€

BAZAR-210,94€

SPOMINKI- 88,73€

CESTNINE (tukaj so štete cestnine do Turčije+po Turčiji. Torej Hrvaška, Srbija, Bolgarija in Turčija)-73,25€

SIM KARTICE- 70,7€

HRANA+PIJAČA-30€

BENCIN-85€

CESTNINE (Srbija+Hrvaška avtocesta)-37,39€

Če seštejemo vse skupaj (Turčija, Grčija, Makedonija in Srbija): 3996,84€. Če pa bi radi stroške samo po Turčiji pa nas je stalo to: 3390,66€. Stroški so napisani za 4 odrasle osebe.

Vsi naslednji podatki o gorivu se nanašajo na leto 2022 (junij, julij). Kot lahko vidite nas je gorivo stalo res ogromno. Po Turčiji je liter dizla bil med 25,24-29,98 TL. Samo po Grčiji je cena bila še dražja, kar med 1,95-2,06€. Tudi po Srbiji ni bilo najbolj ugodno, saj je liter stal okoli 1,85€. Po Makedoniji smo odšteli okrog 1,54€ in po Bolgariji nekje 1,65€.

Se da seveda priti skozi veliko ceneje. Že bencin kot omenjeno je bil drag, ampak če bi na to gledali, sami ne bi odšli nikamor. Prav tako pa ljudje različno zapravimo za razne spominke in pa na raznih bazarjih. Tudi v restavracijah ne rabite vsaki dan jesti, kot smo mi. Je pa Turška hrana tako okusna, da se mi nismo mogli upreti.

PREVOŽENIH: 9735 km

SPLOŠNO (DENAR, JEZIK,…)

V Turčiji uporabljajo turško liro. Menjalni tečaj se je pri našem obisku gibal med 1€-17,20-17,90 TL. Vse smo menjali kar v Turčiji, s kartico smo pa redko plačali. Sprejemajo pa tudi kartico v kakšnih manjših marketih.

V Makedoniji je pa uradna valuta makedonski dinar. Menjava je bila 1€-62 MKD. Sami smo si razmenjali že v Sloveniji. V Grčiji pa uporabljajo kar Evro.

V Turčiji jim angleščina ne gre ravno, razen v Istanbulu. Ampak brez skrbi, se da vse zmeniti. Z veseljem uporabljajo Google translate ali pa oni govorijo turško, vi njim slovensko, pa se na koncu vse zmenite. So pa prijazni ljudje in bi z veseljem klepetali, kljub temu, da se ne razumemo med sabo.

Še nekaj besed o SIM kartici. Kupite predplačniško SIM kartico kar tam. Trije glavni ponudniki so: Turkcell, Turktelekom in Vodafone. Turkcell vem, da ima prav paket za turiste, 20 GB prenosa. Cene se razlikujejo, odvisno kje jo kupite. Takoj na meji so nam jo ponudili za 600 TL, v Odrinu za 400 TL. Sami smo pa raje kupili Turktelekom, 50 GB za 350 TL (kupili smo v Odrinu). Imajo pa še ponudbo za 25 GB in 75 GB. Bili smo veliko na internetu, pa 50 GB v enem mesecu nismo porabili. Spet se pa cene razlikujejo, odvisno kje kartico kupite. Takoj na meji oziroma na letališču odsvetujem, tam so cene res visoke. Zato SIM raje kupite nekje v mestih. Prav tako naj povem, da vam ti podatki veljajo za 30 dni, sama SIM kartica pa velja 90 dni, po tem času se dezaktivira in je ne morete več uporabljati. Kjerkoli boste kartico kupili, bo za to potreben potni list.

1. dan

Ves načrt se je začel 13.junija, že ob 17.30 uri, ko smo štartali od doma, saj je bilo v planu da se v enem zapeljemo do Turčije. Vedeli smo, da to ne bo problem, saj smo le 3-je vozniki. Vsak si je zadal vsaj 400km vožnje. Meje smo prečkali brez kakšnih koli problemov, prav tako PCT pogojev se ne preverja na nobeni meji katero smo prečili (Slovensko-Hrvaško, Hrvaško-Srbsko, Srbsko-Bolgarsko, Bolgarsko-Turško). Pred samo Turčijo pa smo se še ustavili v Bolgariji in si ogledali manjši del mesta Plovdiv, potem pa gas do Turčije.

Plovdiv

Na samo mejo smo prispeli 10.15, ter se tam zadržali kar 40 min zaradi dolge kolone. Po prečenju smo še poskrbeli za HGS nalepko, in se podali do prvega prenočišča v mestu Odrin. Spali smo v hotelu Gaye Apart otel, za katerega smo plačali 30€ za 4 osebe ter 2 kužka.

PREVOŽENIH: 1241 km

PRENOČIŠČE: Gaye Apart otel (Odrin)

2. dan

Dan se je začel zgodaj, ob 6. uri, saj smo morali še vse spakirati in se počasi odpraviti na našo pot proti Istanbulu. Do samega Istanbula je bil predviden čas nekje 2 uri, ampak se je čas naglo podaljšal, saj je že v samem predmestju nastala velika kolona na avtocesti. Najbolj pa smo bili presenečeni nad vozniki, na sami avtocesti so 3 pasovi, razvrščanje vozil pa gre kar po kmečko, brez smernikov levo/desno tudi, če je kolona, trobe uporabljajo kot, da bi ves čas držali za njih.
Ko smo končno prebili dolgo kolono se nas je čakalo nekaj minut do našega naslednjega doma, spali smo v AIRBNB nastanitvi, za ceno 148€, za 4 odrasle osebe ter 2 kužka (3 noči). Tu se samo parkirišče plača 10€ za 1 dan.
V samem Istanbulu smo ostali 3 dni ter si 1. dan ogledali: raziskovanje Hagie Sophie, grobnice Sultan Ahmeta, bazarja začimb ter nenačrtovano odšli s ladjico po Bosporju, katera nas je stala 10€ na osebo, za 1 uro vožnje.

PREVOŽENIH: 252,4 km

Hagia Sophia
Tura po Bosporju

3. dan

Naslednji dan smo si ogledali: dan smo pričeli kar s pravim Turškim zajtrkom. Če spremljate Turške serije veste, da je Turški zajtrk oblegana miza z vsemi dobrotami. Po zajtrku pa smo se odpravili, kar s tramvajem, do Galata stolpa in se sprehodili do Sulejmanove mošeje, ter se za konec dneva sprehodili po ulicah, ki so polne raznih tržnic. Sam vstop na Galata stolp nas je stal 130TL, kar je po takratnem menjalnem tečaju znašalo 7€. Naj še omenim vožnjo s tramvajem. Na tramvaju so dovoljeni tudi kužki, ampak s nagobčnikom. Naša dva ga načeloma nista potrebovala, saj je bilo dovolj, da smo ju dali v nahrbtnik. Sama Istanbulkart te stane 50 TL katero lahko uporablja do 5 oseb. Napolniš jo pa po želji. Ena vožnja stane (podatki junij, julij 2022) 7,67 TL.

Zajtrk
Galata stolp

4. dan

Zadnji dan Istanbula: obiskali smo eno najstarejših sotesk Istanbula, to je soteska Balat. Soteska res ne razočara saj je zelo barvita. Tukaj se naše raziskovanje Istanbula zaključuje, saj se jutri odpravljamo naprej v širše raziskovanje Turčije.

5. dan

Po treh dneh raziskovanja Istanbula je bil čas za premik naprej in raziskovanje ostale Turčije. Ampak ne more vedno iti vse gladko. Že zjutraj ob 7. uri se je zapletlo pri parkirišču od apartmaja in bližnjih hotelov, saj so naš avto zaparkirali. Čeprav smo se eno noč prej dogovorili, da se lastnik parkirišča zmeni s voznikom vozila, ki je bil tik za nami, naj vozilo premakne, a ga ni. Kaj pa sedaj? Nekje ob 7.30 uri smo prišli do blažje rešitve, da bomo umaknili vozila, ki so bila parkirane ob našem avtu in naš avto probali spraviti ven. Takoj se je ponudil receptor hotela, da bo šel za volan, in seveda smo mu to dopustili, saj smo vsi 4 od nas rekli, da to ni mogoče izvesti. Ampak kljub temu, da mi nismo verjeli v izvedljivost le tega, je receptor spravil naš avto ven.

In takrat je sledila naša pot dalje. Sprva proti razgledni ploščadi, kjer je razgled na mesto Bursa, ampak nas je na sami ploščadi pričakala megla, tako da razgleda ni bilo. Ampak to nas ni ustavilo, zato smo se odpravili v mesto Bursa, kjer smo se malo sprehodili in tudi okrepčali. Ko so bili želodčki polni pa smo še obiskali vasico Cumalikizik Village, katera je pod UNESCO zaščito. Sama vasica je nekje 20 min iz mesta Bursa. Za konec dneva pa še obisk slapu Kureklidere, do katerega smo se skoraj pripeljali. Tukaj smo spali na prostem, seveda tudi letos nismo pozabili na šotore, spali smo kar na piknik prostoru v robidah, za kampiranje smo odšteli 200TL, za 4 osebe plus 2 kužka.

PREVOŽENIH: 266,9 km

PRENOČIŠČE: MeŞe Bahçe Piknik Alanı, At Biniciliği Meyve Bahçesi ve Çay Bahçesi

Razgledna ploščad, žal z meglenimi razgledi
Cumalikizik Village

6. dan

Od tukaj pa nas je čakala kar 156 km dolga pot do mesta Eskisehir ter predel Odunpazari Evleri, kjer so prav posebne hiške. Za ogled mesta rabite slabo uro. Sledila je vožnja proti zgodovinskega območja Yazilikaya, gre se za ostanke iz nekdanjega mesta Midas. Grobnic je na tem območju še več, ki so zanimive za obiskati. Sami smo jih obiskali nekaj, za vse je pa zmanjkalo časa. Tudi tokrat bomo spali v naravi, ampak tokrat na divje. V Turčiji je spanje na divje dovoljeno, zato bomo tudi to prvič prakticirali. Tukaj naj omenim, da smo prostore za spanje iskali kar sproti.

PREVOŽENIH: 301,6 km

PRENOČIŠČE: 39.099566, 30.465268

predel Odunpazari Evleri

7. dan

Danes pa je prvo bil čas za kardio. Podali smo se na grad Afyonkarahisa, kateri se nahaja v istoimenskem mestu. Do samega gradu vodi nekaj čez 700 stopnic. Brez skrbi, teh 700 stopnic se na vrhu poplača s lepimi razgledi. Vožnja do naslednje destinacije ni bila dolga, obiskali smo namreč Kocatepe Aniti, ki je zgodovinsko območje. Tukaj pa je prostor posvečen Mustafu Kemalu, kateri je začel ofenzivo za svobodo Turkov iz Anatolije. Naprej smo odšli še do enega spominskega območja, to je Dumlupinar Martyrs Cemetery. Kot zadnjo destinacijo danes pa je sledil kanjon Tasyaran valley. Reka je tukaj izdolbla prav posebno pot. Ker pa smo še imeli nekaj prostega časa pa še je na seznam obiska prišel Kula Peribacaları Tabiat Anıtı, pravijo jim tudi vilinski dimniki. Tudi danes nismo komplicirani in smo si poiskali prostor kar v naravi. Ja zakaj pa ne, če lahko prišparaš nekaj denarja pri prenočiščih. Prostor je bil kar nekaj minut vstran od zadnje destinacije.

PREVOŽENIH: 308,4 km

PRENOČIŠČE: nekje na divje, žal ne najdem točko kje

grad Afyonkarahisa
Kocatepe Aniti
Dumlupinar Martyrs Cemetery

8. dan

Moram reči, da je Turčija res bogata s zgodovino. Samo Pergamon city, katerega smo danes obiskali, kot prvo destinacijo, je veličastno. Danes je uvrščeno na UNESCO seznam. Od tukaj je do Egejskega morja samo 25 km. Ker pa smo se odločili, da bomo prespali v Izmirju, smo se odpeljali do tja. Do Izmirja pot ni bila težka, težje je najti parkirišče le tam. Ker imamo na strehi avta strešni kovček, so garažne hiše bile odpisane, vsa narejena večja parkirišča pa na polno zasedena, prav tako tudi obcestna parkirišča. Ravno, ko smo obupali, pa smo slabih 5 min peš iz samega mesta, našli veliko parkirišče, ki je bilo začuda prosto. Prilagam tudi koordinate le tega, če bo kdo tam, priporočam parkirati tam, ker iskanje po mestu je igla v senu (38.417422, 27.125933).

Sprva smo se okrepčali in se še sprehodili po samem mestu, seveda brez bazarja ni šlo. Naš apartma se je nahajal nekaj minut vstran od glavnega dela mesta (tam kjer so bazarji,…), za katerega smo odšteli 18€, za 4 odrasle osebe ter 2 kužka. Zanimivost tega apartmaja, no lahko rečem kar stanovanja, je bila, da so naš v njem pričakale 3 muce, naša dva kužka sta bila presrečna (sarkazem).

PREVOŽENIH: 319,7 km

Pergamon

9. dan

Danes pa zapuščajo Izmir ter nadaljujemo proti mestecu Sigacik. Samo mesto je znano po barvnih hiškah oz. hotelih. Nismo pa smeli izpustiti znanega starodavnega mesta Ephesus in tamkajšnje Celzove knjižnice. Iz tukaj pa odhod proti znanim Pamukkalam, načeloma obisk sledi jutri, ampak ker smo izvedeli da je tu vedno polno ljudi, smo se odpravili čim bližje destinaciji, da bomo med prvimi vstopili. Med samo potjo pa smo se ustavili še v mestu Kusadasi, kjer smo si še ogledali znani grad Guver Cinada, grad ki leži na polotoku. No, kot že zgoraj omenjeno po raziskovanju pa smo se nastanili čim bližje jutrišnji destinaciji.

PREVOŽENIH: 343,4 km

PRENOČIŠČE: 37.927680, 29.117483

Sigacik
Ephesus
grad Guver Cinada

10. dan

Danes smo vstali že zgodaj, saj nas je zbudilo nepričakovano. Namreč malo po 5. uri zjutraj so na travnik, kjer smo prespali, prišli baloni. Ja kaj hočeš, tudi to se je moralo zgoditi. Smo pa zato imeli več časa, da vse pospravimo in se počasi odpravimo proti vstopu v Pamukkale. Odprejo se ob 8. uri, prav tako smo mi ob 8. uri vstopili. V Pamukkalah oz. bombažni grad kot jim rečejo, se lahko tudi skopaš, po samih sipinah teče termalna voda, narejeni pa so tudi umetni bazenčki kateri so prav usvežajoči. Celotno območje Pamukkal spada pod UNESCO. Naj pa še omenim, da po samem območju Pamukkal se hodi bos.

Seveda pa nismo spustili ruševin, ki se nahajajo na zgornji strani. Naj še omenim, da smo prav tukaj srečali slovenski par katera nas sta prepoznala iz facebooka, saj nas tam spremljata, sta pa v Turčiji s motorjem. Prav fajn je po dolgem času nekoga srečati, ki ga razumeš. Po ogledu le tega pa je sledila vožnja do jezera Salda, katerem pravijo tudi Turški maldivi, saj te lepa modra voda kar privablja k kopanju. Ampak mi se nismo kopali, saj, ko si stopil v samo vodo, je v jezeru blato, katero te je kar hitro potegnilo do kolen. Od tukaj pa smo se odpeljali iskat današnjega prenočišča v naravi. Moram reči, da smo v iskanju že prav izkušeni.

PREVOŽENIH: 242,4 km

PRENOČIŠČE: nekje pred mestecem Karabel

Jezero Salda

11. dan

Tudi danes smo nadaljevali raziskovanje grobnic. Prva na seznamu je bila Amyntas rock tombs, zgrajena že leta 350 pr.n.št. Po samem ogledu pa spet super presenečenje, namreč nepričakovano je iz kombija s Finskimi tablicami izstopil gospod, ki prihaja iz Slovenije s svojo ženo. Kako fajn je slišati svoj jezik, že drugič zaporedoma tako daleč vstran od Slovenije. S gospodom smo spregovorili par besed, si zaželeli vse lepo in se odpravili naprej proti morju.

Sprva smo se šli ohladit na plažo Kabak, potem pa še zapeljali do soteske Saklıkent kanjon. Ta kanjon smo kar hitro zapustili, zakaj? Pred vsakim vstopom smo čakali 20 min, ker je začel pihati veter, ko je bil vstop dovoljen pa noben nikomur nič povedal, da se lahko vstopi v kanjon samo 200 m. Del po katerem se pa hodi po vodi in je dolg nadaljnjih 500 m, je pa bil še vedno zaprt. Ampak mi se predali ne bomo, vstopnina je bila 13TL torej nekje 0.71€, zato bomo poskusili tudi jutri. Ker pa smo pred samim vstopom videli res fajn gostilnico s res lepo teraso, ki pa jo ne vidiš vsak dan smo še tam nekaj popili. Potem pa še odpravili iskat današnji prostor za spanje. Spali bomo kar blizu kanjona, da naša pot zjutraj ne bo predolga.

PREVOŽENIH:174,9 km

PRENOČIŠČE: 36.478133, 29.403162

Kanjon

12. dan

Danes je na seznamu za obisk bilo malo več stvari, ampak kaj hočeš saj si na dopustu in mi radi raziskujemo. Prvo je sledil ogled mesta Tlos ruins, eno najstarejših mest na tem območju, naj bi bilo iz leta 2000 pr.n.št. Sledil pa je obisk težko pričakovanega včerajšnjega kanjona, tokrat pa se nam je nasmehnila sreča in je bil odprt v popolnosti. Kot že omenjeno je prvi del poti dolg nekje 200 m, potem pa je nadaljevanje poti po vodi. Pot je dolga nekje 500 m in je namenjena tudi mlajšim otrokom. Nadaljevanje poti pa je 1.5 km, katera je namenjena za odrasle. Mi smo prehodili samo 500 m poti v kanjon, saj bi za nadaljevanje poti rabili kopalke.

Tlos ruins

Po prihodu iz kanjona, lahko rečem kar mokrega prihoda, je sledil obisk še enega starodavnega mesta, tokrat mesta Patara Sit Alani. V tej vročini pa brez osvežitve v morju pač ne gre, zato smo se ustavili kar na plaži Kaputas, ena znanih plaž na tem območju, z lepo turkizno vodo. Ker pa parkirnega prostora tukaj ni bilo, smo se odpravili do naslednje plaže Seyrek Cakil, ter se tukaj tudi osvežili. Ker pa ne poležavamo radi na plaži, smo se kar kmalu odpravili do naslednjega zgodovinskega mesta Myra antik Kenti. Dan pa smo zaključili kar na plaži kjer bomo prenočili.

PREVOŽENIH: 204,9 km

PRENOČIŠČE: 36.283190, 30.350823

Patara Sit Alani
Kaputas
Seyrek Cakil
Myra antik Kenti

13. dan

Danes dan ni bil naporen. Sprva smo se odpeljali s gondolo do Olympos Teleferik. Gondola te pripelje na razgledno ploščad, ki leži na 2365 m, so pa prečudoviti razgledi na okoliške hribe ter tudi samo Sredozemsko morje. Povratna vozovnica tukaj stane 35€. V času našega obiska so bili megleni razgledi, zaradi vročine. Danes pa še je sledila pot do same Antalye, kjer smo se po samem mestu sprehodili, seveda pa nismo izpustili znanega slapu Duden. S tem pa se je naš dan raziskovanja zaključil, odpeljali smo se še samo do naše nastanitve Airbnb, katera nas je stala 19€, za 4 odrasle osebe ter 2 kužka.

PREVOŽENIH: 169,8 km

PRENOČIŠČE: AirBnB (žal prenočišča ni več na platformi AirBnB)

14. dan

Tako pa smo zapustili Antalyo ter se podali v starodavno mesto Side. Tukaj se nahajajo ruševine starodavnega mesta Side ter ohranjene ruševine gledališča, ki je sprejel vse do 20000 ljudi. Pot smo potem nadaljevali do mesta Alanya ter si tam ogledali grad. Danes smo prespali tako kot naša navada v naravi, peljali smo se do mesteca Aydincik ter tam prespali ob morju.

PREVOŽENIH: 325,3 km

PRENOČIŠČE: 36.131303, 33.296839

Side
Alanya
Zaliv nad katerim spimo

15. dan

Pa smo se zbudili ob morju, kar je res čudovito. Naša pot se je nadaljevala proti viaduktu Varda, ki se nahaja 68 km iz mesta Adana. Vsi ste ta most lahko opazili pri nekaterih filmih, jaz pa se ga najbolje spominjam iz serije Vedno tvoja. Tukaj smo se ustavili v bližnji gostilni ter si privoščili nekaj malega za pod zob ter tudi čaj. Ja, zakaj pa ne bi nekaj pojedli ob tem čudovitem razgledu. Sledila pa je vožnja ter tudi sam ogled mesta Adana. Danes pa spimo kar v airbnb nastanitvi, ki nas stane 19€, za 4 odrasle osebe ter 2 kužka.

PREVOŽENIH: 329,1 km

16. dan

Iz Adane pa smo se odpravili do mesta Gaziantepa, kjer smo si ogledali grad, kateri leži v samem središču mesta. Grad sestavlja 12 stolpov, v notranjosti pa najdemo muzej, ki predstavlja osvobodilno vojno Turčije, kjer se niso borili le moški ampak tudi ženske ter otroci. V samem mestu pa lahko najdemo polno različnih muzejev, ampak ker je Turčija tako velika je potrebno tudi kaj izpustiti. Našo pot pa smo nadaljevali v mesto Sanliurfa, kjer najdemo marsikaj zanimivega, seveda pa grobnic ne moreš zgrešiti. Tukaj so bile pokopane samo bogate družine, zraven njih pa so zakopavali dragocene stvari. Tudi tokrat smo se odločili za kampiranje v naravi, čeprav smo v čisti bližini Sirije. Naj povem, da čeprav je na cestah več policajev kot po navadi, smo se počutili prav tako varno kot znotraj države.

PREVOŽENIH: 398,3 km

PRENOČIŠČE: 37.252311, 38.813382

17. dan

Uh tale vzhod države pa je res drugačen od zahoda. Danes je sprva sledilo raziskovanje Harran-a, prav posebne hiške ter mesto iz Zgornje mezopotamije. So pa v teh hiškah živeli vse do leta 1980, seveda smo to informacijo izvedeli iz tamkajšnjega vodiča, ki nas je popeljal po teh hiškah. Čisto zraven Sirske meje pa se nahaja tudi Dara Mesopotamia ruins, o tem kraju pa je res veliko zgodovinskih informacij in je vredno samega obiska. Ostanki se nahajajo samo 35 km iz mesta Mardin v katerem bomo prespali kar 2 dni. Danes spimo na divje pri mestu, jutri pa v apartmaju. Danes smo si en del mesta že ogledali ostalo pa sledi za jutri.

PREVOŽENIH: 331,8 km

PRENOČIŠČE: nekje ob mestu Mardin, pod Oljkami

Harran

18. dan

Günaydin oziroma dobro jutro v nov dan v mestu Mardin, Danes je sprva sledil ogled mesta Midyat katero je samo 1 uro iz Mardina. Raziskali pa smo tudi vasico Kalecik, kjer ljudje začuda še vedno živijo. Se pa samo mesto nahaja na pečini zato nekateri rečejo da je to grad. Za večer pa je sledil še ogled drugega dela mesta Mardin. Spimo v sobici za 26€ za 4 odrasle osebe ter 2 kužka.

PREVOŽENIH: 213,5 km

PRENOČIŠČE: AirBnB (žal prenočišča ni več na platformi)

Midyat
Mardin

19. dan

Tako pa se je zaključil obisk tudi Mardina, zato smo se sprva podali na goro Nemrut Dagi Terasi, katera je znana za opazovanje vzhoda ter zahoda. Sama gora je visoka 2150 m, je pa tukaj grobnica, vidiš pa lahko samo glave, katere predstavljajo varuhe grobnice. Mi se tukaj nismo ustavili zaradi vzhoda ali zahoda, ampak smo se na njo podali kar čez dan. Ker pa je bilo danes veliko vožnje smo obiskali samo to goro, saj je grad, kateri je bil tudi na seznamu, žal zaprt. Spimo pa tudi danes v naravi, kot nam je v tem času že prišlo v navado.

PREVOŽENIH: 382,5 km

PRENOČIŠČE: 38.009544, 38.225324

20. dan

Saj ne vem kateri dan je že, ampak kaj se boš sekiral zato, če pa si na dopustu da uživaš. Danes smo sprva obiskali Sheikh Ali Kara Tomb and museum, grobnica, ki pa je zelo zanimiva od zunaj, da ne pozabim pa je seveda tudi notranjost zelo lepo okrašena. Ustavili smo se tudi na terasi kanjona Levent Vadisi Seyir. To je razgledna ploščad, ki ponudi lepe razglede, se pa tukaj še veliko vsega gradi na novo.

Na poti smo si hoteli ogledati tudi kanjon Tohma, ampak je bil žal zaprt, zato smo se podali naprej proti kanjonu Sugul, po katerem je speljana lepa pot. Za na konec pa je ostalo jezero Gokpinar Golu, kristalna lepa modra voda, ki te prav navduši in te povleče, da bi se v njej kar okopal, ampak je žal prepovedano, zato smo se po jezeru raje popeljali z pedolinom kateri nas je stal 40 TL. Ker pa nas naša pot pelje proti Kapadokiji, smo se danes podali malo bližje le tej. Nastanili smo se pa ob reki, ob poti, ter tam tudi prespali našo noč.

PREVOŽENIH: 362 km

PRENOČIŠČE: 38.677051, 36.312266

Gokpinar Golu

21. dan

Tako pa smo prispeli v Kapadokijo. Dežela kot iz pravljice. Tukaj obstaja polno različnih dolin v katerih se lahko sprehodiš in opazuješ prečudovite strukture, ki so tukaj nastale. Mi smo danes obiskali Devrent valley, Zelve open air museum ter Pasaba valley. Tudi tukaj bomo prespali kar v šotoru v naravi, danes smo se nastanili kar na razgledni točki, saj so tukaj znani poleti balonov, katerega si mi žal ne bomo privoščili, mogoče pa naslednjič.

PREVOŽENIH: 184,2 km

PRENOČIŠČE: Love valley panorama

Devrent valley
Jutranji pogled iz šotora

22. dan

Kot pa smo pričakovali je danes bila za nas zgodnja ura, ker so tukaj znani poleti balonov kateri poletijo že v zgodnjih urah, še pred sončnim vzhodom. Ko vidiš na stotine balonov v zraku s sončnim vzhodom je res čudovito ter je tudi zbujanje tako zgodaj poplačano. Ko so se poleti končali in, ko smo vse spakirali nazaj v avto, pa smo se podali na nadaljno raziskovanje Kapadokije.

Danes smo obiskali Love valley, Pigeon valley ter Uchisar grad. Za na konec smo si še ogledali Goreme muzej na prostem. Ker pa si poleta s balonom nismo privoščili, pa smo si zato jahanje kamel ob sončnem zahodu. Ker pa imamo s sabo 2 kužka smo tudi to rezervirali dva po dva. Tokrat sta na kamelo odšla Klavdija ter ati, res čudovito doživetje ko te kamela ziba levo desno. Tudi danes bomo prespali na prostem, samo tokrat smo se prestavili bližje vzletališču balonov.

PREVOŽENIH: 64,1 km

PRENOČIŠČE: Love valley panorama

Love valley
Pigeon valley
Uchisar castle
Muzej na prostem Goreme

23. dan

Tako pa še dobro jutro v zadnji dan Kapadokije. Ker je sama Kapadokija znana po čudovitih dimnikih, smo se danes naključno ustavljali in malo raziskovali, raziskali smo dve dolinici katera imena žal nisem zasledil. Ne daleč od tukaj pa smo še obiskali podzemno mesto Kaymakli ter Derinkuyu. Teh podzemnih mest je na tem območju polno ter so vredne ogleda. Od tukaj pa smo se odpravili k našem prenočišču, zadnji dan Kapadokije smo namreč rezervirali Cave hotel, sobica ki je narejena kar v skalah. Stala nas je 35€, za 4 odrasle osebe ter 2 kužka. Ko smo se nastanili, stuširali pa sva se midva s mamo odpravila na jahanje kamel, pa da še midva vidiva kako je jahati kamelo. Moram reči, da je res super izkušnja, ki se res izplača.

PREVOŽENIH: 102,2 km

PRENOČIŠČE: Atillas cave hotel

Derinkuyu
Kaymakli

24. dan

Tako pa zapuščamo to prečudovito Kapadokijo, ker pa je to čudovito deželo težko zapustiti smo se še na kratko sprehodili po Rdeči dolini, nato pa nadaljevali našo pot proti Tuz Golu. Gre za slano jezero, ko je tukaj voda je le to roza. Je drugo največjo jezero v Turčiji in velja za drugo najbolj slano jezero na svetu. Med našim obiskom tukaj vode ni bilo, zato smo se lahko sprehajali po debeli plasti soli.

Rdeča dolina

Naša pot od tukaj nas je vodila do Koprukoy seyir terasi, gre za teraso s razgledom na reko Kizilirmak. Potem pa še do glavnega mesta same Turčije, torej Ankara. To mesto mi ni tako zanimivo kot Istanbul, najbolj znano tukaj je Antikabir in tamkajšnji grad, ampak je žal bil zaprt, zato smo se sprehodili kar po bazarju, kot ste opazili v Turčiji brez obiska bazarja pač ne gre. Prenočišče tukaj nas je stalo 18€ za 4 odrasle osebe ter 2 kužka.

PREVOŽENIH: 396 km

25. dan

Tako pa se vračamo nazaj v Istanbul, sprva je sledil obisk Otagtepe Cocuk parka v katerem je res lep razgled na most, ki povezuje Evropsko ter Azijsko stran samega mesta. Zapeljali smo se tudi do Ortakoy mošeje, kjer pa je razgled še na drugi most. Sledil pa še je sprehod ob morju ter sprehod do samega trga Taksim. Tokrat pa bivamo v bližini Taksim squara kjer nas 2 noči staneta 89€.

PREVOŽENIH: 472 km

PRENOČIŠČE: AirBnB (ga ni več na platformi)

26. dan

Tako pa je tukaj že zadnji dan v Istanbulu ter s tem tudi zadnji dan v Turčiji. Sprva smo se sprehodili mimo Dolmabahce palače, ampak je zaradi njihovega praznika bila žal zaprta. Ampak kaj hočemo, zato smo se podali kar na Azijsko stran s trajektom, na dneve praznika so vsi javni prevozi bili brezplačni. Naj omenim da ima Klavdija na Azijski strani prijateljico, s katero klepetata po socialnih omrežjih že kar 4 leta, zato sta se tudi tukaj spoznali. Ker pa je punca res prijazna, nas je po tej strani tudi malo popeljala. Sprva smo se podali do pogleda Kiz Kulesi ter še na ogled sotesk Azijske strani.

Tako pa smo zaključili s raziskovanjem Istanbula. Ker pa zvečer nismo hoteli zamuditi osvetljenega mostu pa smo se še podali do okrožja Ortakoy. Tako pa je za nami čudovitih 26 dni raziskovanja Turčije, jutri pa pot proti domu ki pa nebo direktna, trajalo bo kar 4 dni, saj smo se odločili za pot čez Grčijo ter Makedonijo.

27. dan

Kot že omenjeno smo za pot domov izbirali med dvema opcijama. Ali bi šli skozi Bolgarijo in prespali v Sofiji, ali pa skozi Grčijo ter Makedonijo. Seveda je bila izbrana ta druga, zakaj pa nebi malo podaljšali. Pot se je sprva zavlekla na Turško-Grški meji, ki je trajala kar 2 uri. Prvi daljši postanek pa je bil pozneje v majhnem mestecu Aleksandroupoli, saj smo se morali po daljši poti malo okrepčati. Kakšnega raziskovanja za danes nismo načrtovali, zato smo se zapeljali kar naprej ter prespali na eni od odmaknjenih plaž.

PREVOŽENIH: 545 km

PRENOČIŠČE: 40.630664, 23.764474

28. dan

Danes pa obisk znane Meteore, šest samostanov, kateri so zgrajeni na vrhu skal, nekoč je bilo teh samostanov več, danes pa še jih je ostalo samo 6. Vse samostane lahko obiščemo, do vsakega od njih vodi pešpot. Res čudovita izkušnja, ko vidiš kaj jim je uspelo zgraditi nekoč. Tako pa tudi danes kot je že naša navada letos spimo v naravi, jutri pa našo pot nadaljujemo proti Makedoniji.

PREVOŽENIH: 450 km

PRENOČIŠČE: Žal ne vem koordinat

29. dan

Tako pa je napočil dan za obisk letošnje zadnje države. Že po 2 urah vožnje smo prestopili Grško-Albansko mejo ter kar kmalu prispeli do znanega Ohridskega jezera. Tukaj pa smo še prestopili Albansko-Makedonsko mejo ter se počasi odpravili na ogled St.Naum Monastery. Samo 25 minut vstran pa še ogled muzeja na prostem imenovan The bay of bones. Tukaj je prikazano vasice na kolih, v samih hiškah pa najdemo predmete iz različnih zgodovinskih obdobij, ki so jih našli v Ohridskem jezeru. Za konec dneva pa še na ogled mesta Ohrid, kateri pa se je končal kar na ladjici saj nam je gospod ponudil da nas odpelje vse do starega mesta za 10€. Ampak kljub ladjici pa trdnjave nismo mogli izpustiti, zato smo se po njej tudi sprehodili. Danes pa spimo malo ven iz mesta Ohrid, v Ručici kjer nas je apartma stal 23€ za 4 odrasle osebe ter 2 kužka.

PREVOŽENIH: 174 km

PRENOČIŠČE: Apartman Lili Raca

St. Naum
The bay of bones
Ohrid- trdnjava

30. dan

Tako pa še zadnji torej 30. dan našega potepanja. Uh je hitro minilo vse skupaj, ampak kljub temu smo uživali. Naša pot še nas je za zadnji dan popeljala do Skopja, kjer smo se sprehodili po samem mestu. Samo mesto je znano po kipcih katere vidiš na vsakem koraku. Seveda pa brez da bi zavili na bazar ni šlo, ja kje pa boš zapravil denar če ne tam. Danes bomo prav tako prespali v apartmaju v samem Skopju, kateri nas je stal 24€ za 4 odrasle osebe ter 2 kužka.

PREVOŽENIH: 194,5 km

PRENOČIŠČE: Ivan2020 apartment

31. dan

Tako danes pa gre zares, iz Skopja smo se podali direkt proti domu. Google je pokazal, da je pred nami nekje 9 ur ter pol, seveda pa brez tega, da bi se nekje ustavili in se malo okrepčali pač ne gre. Vse meje smo prestopili brez problema, ni bilo daljšega čakanja. Domov smo prispeli nekje ob 19. uri. Seveda smo prispeli v zaraščeno dvorišče, ampak kaj pričakovati, če pa si na poti že kar 31 dni.