Posted on

Ko smo se potepali po polotoku Hel, v Poljski, smo tudi ugotovili, da lahko vidiš tukaj na Baltskem morju tjulnje (blog o Baltskem morju najdete TUKAJ). Na tablah, v mestu Hel smo tudi približno videli in prebrali kje se nahajajo. Ugotovili smo, da je to blizu našega kampa, imenuje pa se Natura 2000. Po slikah, ki smo jih gledali na Google zemljevidu, smo videli, da so jih ljudje videli in slikali. Nič rekli smo, da gremo naslednji dan v akcijo, sigurno jih bomo nekje videli.

Polotoke Hel
Na koncu lahko dobite tako lepe slike

Platforma Widokova- Natura 2000

Na zemljevidu smo našli Platforma Widokova – natura 2000, tukaj naj bi se nahajali in do tja se moramo sprehodit nekje 4 kilometre. Nas to ni oviralo, samo da mi vidimo tjulnje. Smo vsi bili navdušeni, saj jih v živo ne moreš videti pogosto. Parkirišče smo hitro našli, saj dalje sploh ne moreš z avtom. Prav tako smo videli, da se moramo sprehodit ob reki Visla, ki odteka v Baltsko morje. Pot je lepo shojena, tako da nimaš kam zaiti, lepo slediš poti ob reki. Ker je kar precej poti mivkine, kar težko hodiš, zato se pot vleče.

Naenkrat smo prišli do tabel, kjer je bil napis samo v poljskem jeziku. Dalje niti do plaže nismo smeli, ker je bil prek trak. Ampak smo videli pot do neke razgledne točke. Po par korakih smo se podali na razgledno ploščad, kjer je bil res lep razgled. Na razgledni ploščadi smo daleč opazili tjulnje, kot na enem otočku. Ampak nam ni bilo jasno zakaj ne smemo tukaj hodit. Gremo malo naprej in traku ni bilo več.

Ja, nič smo rekli, pa gremo tukaj do obale, da bomo videli bolj blizu ta otok. Naenkrat jaz pred sabo v grmovju zagledam neko hišico in dva človeka, ki veselo klepetata. Oblečena sta bila v zelene uniforme, takoj mi je prišlo na misel, da sta neka dva čuvaja. Nič smo se ustavili in malo pot zaokrožili, samo da bi mi prišli do obale. Nismo prišli daleč in nas je gospa ustavila in seveda povedala, da je tukaj Natura 2000 in ne smemo hodit.

natura 2000

No, tako smo jo mi razumeli, ker ni znala nič angleško. Nismo delali problemov, smo se obrnili in se odpravili nazaj, malo razočarani. Ampak jaz sem imel sabo dron, še enkrat sem pogledal na tablo, če je dron prepovedan. Nikjer ni nič pisalo, zato sem ga spustil vse do otoka. Res na otoku je bilo polno tjulnov, ki so se sončili.

Z ladjo do otoka

Nič na koncu smo se podali nazaj proti avtu. Med potjo naši mami ni dalo miru, je rekla, da je nekje videla, da vozi ladja do samega otoka. Res smo imeli srečo pri avtu smo imeli tablo, da se lahko popelješ z ladjo do otoka REZERWAT MEWIA LACHA – WYSPA FOK, kot se mu reče.

S Klavdijo sva ugotovila, da je to čist blizu 300 metrov vstran od parkirišča. Hitro sva se podala do tja, da vprašava za ceno. En prijazen gospod nama je rekel, da čez 20 minut ladja krene in, da pride na osebo samo 40PLN – 8,90EUR/osebo. Poklical sem mamo v avto in ji rekel naj spakira hitro vodo in prideta z atijem in kužki sem. Klavdija jima je šla nasproti, da sta vedela kako do sem. Takoj smo vstopili na ladjo in se podali na pot.

Na ladji

Do samega otoka smo se peljali nekje 20 minut in nato smo se okoli samega otoka, kjer so tjulnji vozili lepo počasi kakih 15 minut. Res lepo doživetje za tako mali denar. Čeprav nisi ne vem kako blizu, jih slišiš kako se oglašajo in se premikajo. Res nekaj neverjetnega, bili smo zelo navdušeni nad tem izletom z ladjico. Spodaj si oglejte nekaj slik.

natura 2000

Če se boste kdaj potepali po Poljski in boste blizu znamenitega mesta Gdansk, se podajte z ladjico na ta otok. Samo v Google napišite Platforma Widokova- Natura 2000 in vas pripelje na parkirišče (kliknite sem, da vidite lokacijo na Google zemljevidu). To ne doživite povsod, ker edino tukaj na Baltskem morju jih lahko najdeš. Kar pa še je pomembno, povsod so dobrodošli kužki, tudi na ladjico so lahko šli brez težav in ne rabiš za njih nič plačat. Priporočam vam obisk, saj je Natura 2000 super.

One Reply to “NATURA 2000, območje tjulnov”